top of page

ארז גרטנברג

מנהל המרכז

תמונה 6_edited_edited.jpg

מרכז מצוינות בת ים

חזון

אני מרצה באוניברסיטה כבר 24 שנים בקורסים של שיווק, טכנולוגיה וחדשנות. לאורך השנים היה לי חלום להקים מקום, שבו ילדים ילמדו אחרת, ללא שיעורי בית ומבחנים עם משחקים, חידות, תוצרים, פרויקטים, עבודת צוות.

לשמחתי, לפני 10 שנים הקמתי מחדש את מרכז מצוינות בת ים. החזון בשלוש מילים הינו "להדליק את הניצוץ". ובשני משפטים: לפתח אצל הילדים חשיבה יצירתית, דמיון, סקרנות, חשיבה מדעית. להביא אותם למימוש יכולות, לכוון אותם להצטיין בחייהם.

אני מריץ את מכונת הזמן קדימה ואני רוצה לראות בין בוגרי מרכז מצוינות בת ים, טייסת וטייס קרב, במאי קולנוע, מדענים, שחקני תיאטרון, יזמי סטרטאפים, מעצבים, הייטקיסטים, כמו גם חוקרים, ביולוגים, אומנים, עורכי דין, ומנהלים בתחומים שונים.

את החזון אנחנו משיגים בארבע דרכים:

תכנים מרתקים, שהילדים בד"כ לא נחשפים אליהם בבי"ס. קורסים לדוגמא במצוינות:

אסטרופיזיקה, תכנות, מדעי המוח, קומיקס ואיור דיגיטלי, מסתורי הדרקון הסיני תעופה וכיבוש החלל, סייבר, פיתוח משחקי מחשב, תרבות שבטית, ביוטכנולוגיה. עיצוב ואדריכלות.

מורים מעולים, מנוסים בהדרכת מצטיינים. חלקם בעלי תארים מתקדמים. דוגמא מנבחרת המורים בשנים האחרונות:

דוקטור לפיזיקה, שעבד במאיץ חלקיקים הגדול בעולם בשוויץ.

טייס ומדריך בחיל האוויר.

דוקטור בכימיה, שעבד כמדען בחברות עסקיות.

מורה בעל תואר ראשון בפיזיקה ותואר באומנות בבצלאל. צייר מציג תערוכות.

מעצבת מוצר פסלת וציירת.

אומן רב תחומי: צייר, מוזיקאי ושחקן.

קומיקסאי ויוצר באנימציה ווידיאו.

צלמת, שמתמחה בצילומי תדמית למנהלים.

שחקן ובמאי תיאטרון

דוקטור בלימודי מזרח אסיה באוני' שיקגו, שלימדה סינית בטאיוון.

מורה בוגר בצלאל, ניסיון עשיר כמעצב בחברות גיימינג.

 

הוראה אחרת יצירתית. באמצעות חידות, סרטונים, ניסויים, פרויקטים, תוצרים, מודלים, בכיתה ומחוץ לכיתה.

ניהול קשוב ומדויק, של עבדיכם הנאמן. ניסיון בפיתוח והוראת תוכניות מנהיגות ויזמות למצטיינים, התמחות בהוראת מחוננים ומצטיינים באוניברסיטה העברית. מנחה בשיטת מיכא"ל (מיצוי כישורים אישיים למצוינות) וחבר הנהלה לשעבר בחברה. וניסיון בתפקידי ניהול ושיווק במגזר העסקי במשך 15 שנה.

מבנה הלימודים

בכל סמסטר ניתנים שני קורסים. סה"כ תלמיד מקבל ארבעה קורסים בשנה. חלק מהקורסים עוסקים במדע וטכנולוגיה וחלק בנושאים יצירתיים ע"מ לפתח הן יכולות אנליטיות,  (אונה שמאלית במוח) דיגיטליות והן יכולות של חשיבה יצירתית מסתעפת, (אונה ימנית במוח) תלמיד מצטיין שמגיע למרכז מצוינות לארבע שנים בכיתות ג-ו נחשף ל-16 קורסים, בעולמות תוכן מרתקים, שפותחים לו חלונות של ידע והנאה, שחלומותיו יכולים להתממש באמצעותם.

קבוצות חקר

מעבר לקורסים שמסתיימים בשעה 17:00 יש גם קבוצות חקר בכיתות ד-ו בין 17:15-18:00. מטרת קבוצות החקר להעמיק בתחום הנלמד בקבוצה קטנה של תלמידים בליווי המורה, שמשמש כמנחה. התלמידים שיבחרו, נדרשים להשקיע זמן למידה בבית בנוסף לנלמד בקבוצה, על מנת להגיע לתוצר בעל ערך. בסיום הקורס יציגו תלמידי החקר את עבודותיהם. קבוצת החקר מתחילה בשבוע השלישי בכל סמסטר. השנה לדוגמא פועלות קבוצות חקר בנושאי מדע, אומנות הצילום, פיתוח משחקי מחשב.

Kids Running

צור קשר

תודה! הודעתך נשלחה בהצלחה

bottom of page